Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

sobota, 13 kwietnia 2013

Nowy blat bitewny

Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie żeby odświeżyć trochę swoje makiety. Generalnie, chciałem zrobić nowy blat do DBA/HotT, porobić trochę nowych rodzajów terenów, żeby nie było zbyt monotonnie. Dlatego postanowiłem ograniczyć malowanie kolejnych figurek, a skupić się bardziej na modelarstwie. Na pierwszy ogień poszedł blat do gry.
Kilka słów o stronie technicznej wykonania. Blat to płyta MDF o wymiarze 60x60cm. Pokryłem ją lekko rozcieńczonym wikolem i posypałem drobnym piaskiem. Kiedy klej wysechł całość została pomalowana farbą akrylową. Kolor nie do końca jest taki jak sobie go wyobrażałem, jest zbyt rdzawy, ale powiedzmy, że to od wsiąkniętej w piach krwi poległych ;) Po wyschnięciu farby zrobiłem drybrush piasku. Potem wykorzystałem klej w spray'u, spryskałem fragmenty pola klejem i posypałem całość trawką elektrostatyczną. Po kilkunastu minutach kiedy klej związał trawkę, jej nadmiar usunąłem dużym pędzlem. Na koniec cały blat został pokryty matowym lakierem w spray'u. Dzięki temu trawka lepiej trzyma się podłoża. Wykorzystałem lakier matowy Army Paintera, ale przy kolejnym blacie zamierzam użyć zwykłego lakieru do włosów. Podsumowując, stworzenie takiego blatu to niezbyt skomplikowana czynność, wszystkie etapy, poza schnięciem wikolu i farby, nie zajęły mi więcej niż 2 godz. W planach mam wykonanie drugiego blatu, dzięki niemu będę mógł rozgrywać bitwy do HotT na 48 pkt oraz grać w Basic Impetusa.

Nowy blat
Nowy obok starego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz