Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Nekropolia czyli bastion dla nieumarłych

W HotT broniący się gracz musi wystawić "stronghold" czyli po naszemu bastion/twierdzę/fortecę/warownię, jak kto woli. Ponieważ miałem trochę makiet specjalnie wykonanych dla armii Vampire Counts przez Eljota z Wysokiego Zamku  postanowiłem wykorzystać je do stworzenia bastionu dla malowanych wcześniej ożywieńców brata.
Bastion w HotT pełni rolę przyczółka armii, jego obozu, zaplecza. Strata twierdzy równa się z przegraniem bitwy. Podstawka bastionu może mieć bardzo różny wymiar, co ma wpływ na przebieg bitwy. Przeciwnik będzie miał dłuższą drogę do pokonania do twierdzy jeśli będzie ona na małej podstawce, z kolei jeśli w naszej armii znajdują się hordy, twierdza na dużej podstawce umożliwi nam ponowne szybsze  wprowadzanie utraconych oddziałów hord w sam środek bitwy.

Dodatkowo, żeby było bardziej klimatycznie, z części makiet stworzyłem teren zabudowany (BUA) pasujący do charakteru armii. Nie będę się rozpisywał na temat wykonania makiet, bo poza podstawką,  to dzieło Eljota i jego należałoby zapytać jak tworzy te cudeńka. W każdym razie efekt jego i mojej pracy widać poniżej.

Cmentarz z wieżą nekromany jako bastion

Grobowce jako BUA

Bastion i teren zabudowany razem mogą stworzyć dużą nekropolię

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne tereny! :) Jak dla mnie to są one zrobione z gipsowych cegielek odlanych z foremek HirstArts'a, bardzo zmyslnie zresztą, bo sa one przeznaczone raczej do skali heroic 28mm (WHB i inne), a tu widac swietny zmysł w doborze odpowiednich elementów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno są odlewane z gipsu, tylko nie wiedziałem jak się nazywają te formy :) Eljot ma talent jak te cegiełki układać.

      Usuń