Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

wtorek, 26 lutego 2013

Buła

BUA (Build-Up Area) czyli teren zabudowany, jest jednym z rodzajów terenu w systemach DBx, ale nie tylko w nich. Najczęściej na polu bitwy widnieje jako mniejszy lub większy prostokąt, wycięty z kartonu lub materiału z postawionym małym domkiem w celu zaznaczenia o co chodzi, a czasem nawet i bez niego. Ponieważ nie tylko ładnie pomalowane figurki cieszą oko, ale także przyzwoicie wykonane makiety postanowiłem już jakiś czas temu wykonać BUA tak aby rzeczywiście przypominał zabudowania.


Niewielkim kosztem, korzystając z zupełnie podstawowych materiałów modelarskich można wykonać ciekawą makietkę miasteczka lub wioski, która od razu będzie rzucała się w oczy na polu bitwy. W skali 10mm można wykorzystać papierowe modele domków dostępne w sieci, mogą one być przeznaczone dla skali 15mm czy też 28mm, wystarczy jedynie je przeskalować. Dodając dwie czy trzy figurki mieszkańców ożywimy naszą makietę. Dobrym pomysłem jest pozostawienie kawałka wolnej przestrzeni pomiędzy domkami, tak aby móc umieścić tam podstawkę modeli obrońców, którą można zdjąć w przypadku zdobycia miasta. Poniżej kilka zdjęć terenów zabudowanych które posiadam.

Ponieważ pojawiły się pytania skąd mam modele budynków zamieszczam link gdzie można ściągnąć domki z pierwszych dwóch makiet. Tu.

1) Teren zabudowany I - wykonany przez Szczotexa



2) Teren zabudowany II - ja




3) Teren zabudowany III - moja najnowsza praca



4 komentarze:

  1. Fajne, skąd bierzesz plany dla domków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorzuciłem linka do domków w poście. Są tam domki z I i II-giej dioramki. Jesli chodzi o BUA III to domki były w jakimś magazynie wargamingowym. Zeskanowałem je i zmniejszyłem, a potem wydrukowałem.

      Usuń
  2. Ooooo... już zapomniałem o tej "Bule". Fajnie, że ją wygrzebałeś :)Teren zabudowany nr 3 jest bardzo fajny, przy czym na żywo prezentuje sie jeszcze lepiej, jak większość dioramek w tej skali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nic nie ginie. Nie mógłbym takiej fajnej "buły" wyrzucić :)

      Usuń