Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

środa, 29 maja 2013

Husycka piechota

W końcu udało mi się zrobić zdjęcia husyckiej piechoty, którą skończyłem malować na początku tygodnia. Aktualnie, w ramach konkursu, mam gotowych 5 elementów. Do pomalowania zostały dwie podstawki jazdy i 5 wozów bojowych, te ostatnie zostawiam sobie na koniec.

Widoczne na zdjęciach figurki to głównie Pendraken, ale użyłem też dwóch figurek chłopów z dwuręcznymi siekierami formy TB Line. Husycka piechota składała się właściwie z chłopstwa także nie dziwi użycie przez nich narzędzi rolniczych do walki. Zwłaszcza na początku krucjat antyhusyckich takie uzbrojenie było częste, czyli cepy, siekiery, widły, kosy postawione na sztorc. Później, kiedy Czesi zaczęli odnosić sukcesy gromiąc armie krzyżowców ich broń jak i opancerzenie ulegało stopniowej poprawie. Starałem się odwzorować jak najlepiej tą różnorodność, dlatego wykorzystałem figurki cepników, chłopów z widłami, a także halabardników. Na jednej z podstawek jest też klecha, który zagrzewa do boju swoich współwyznawców, dając dobry przykład stoi w pierwszym szeregu. Żeby dodać nieco klimatu husyckiego podstawkom, każdy element ma pawęż z symbolem dla nich typowym.


4 komentarze:

  1. Znakomity tłum! Nie mogę się doczekać armii w całości, smakowitość się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za komentarze, znowu nabrałem chęci na malowanie kolejnych podstawek ;)

    OdpowiedzUsuń