Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

wtorek, 25 lutego 2014

Chaos

Dzisiaj troszeczkę nietypowo. Gościnnie na blogu wystąpi Szczota. Poprosiłem go żeby napisał kilka słów o swojej armii Chaosu do HotT i użyczył figurek do sesji fotograficznej. Jego armia pojawiła się kilka razy na blogu w raportach bitewnych. Uważam, że jest bardzo ładnie pomalowana. Dlatego uznałem, że dobrze by było ją pokazać w całej okazałości.
A teraz oddaję głos Szczocie.

"Jest to moja pierwsza armia fantasy w skali 10 mm. Do tej pory bawiłem się figurkami historycznymi. Na warsztat poszły wyroby Games Workshop, które dedykowane są pod system Warmaster. Po wcześniejszej konsultacji z Dentonem postanowiłem składać armię, ale do Hordes of the Things (HotT) ze względu na dość łatwą mechanikę tego systemu oraz dużą dowolność w projektowaniu poszczególnych grup wojaków, potworów oraz bohaterów, którzy są przewidziani w rozgrywce. Tym sposobem zacząłem malować Chaos, który czytelnicy mieli okazję oglądać na tym blogu, bo stanowił dość częstego sparing partnera dla armii Dentona. 

Podstawę plugawych hord stanowi piechota w postaci ciężko zbrojnych Wojowników Chaosu i lżej opancerzonych Grasantów Chaosu. Dla ciekawszego wyglądu armii na stole bitewnym część ciężkiej piechoty to demony Khorna, które w tej roli dość wdzięcznie się prezentują. Wsparcie konne postanowiłem oprzeć na Rycerzach Chaosu oraz lekkiej jeździe Grasantów. Ciekawe i często przydatne jednostki latające stanowią figurki harpii, a szybkie choć delikatne Ogary Chaosu wzmacniają jednostki lądowe. Całość uzupełniają groźne behemoty. W tej roli występują Smocze Ogry. 

Armia dowodzona jest przez bohaterów, którzy dobierani są w zależności od rozgrywanej bitwy. Do dyspozycji mam maga, konnego herosa oraz bohatera dosiadającego smoka chaosu. Jak łatwo zauważyć jest to armia typowo ofensywna. Nie posiada jednostek strzelających ani artylerii. Taka sytuacja zmusza do ciągłego ruchu i wykazania inicjatywy w stosunku do oponenta. W planach jest jeszcze jednostka rydwanów, które niestety nie są uwzględnione w systemie HotT, jednak można je traktować jak ciężką konnicę. W przypadku bitwy defensywnej moi chaosyci stają w obronie starego portalu chaosu, który stanowi moją warownię.
Dziękuję Piotrkowi za możliwość prezentacji tej armii na łamach jego bloga, a wszystkich zapraszam do oglądania jej w pełnej krasie."

Szczota

Od siebie dodam tylko skład armii i jej punktację:
1x Hero - 4AP
1x Magician - 4AP
1x Dragon - 4AP
4x Blades - 8AP
3x Warbands - 6AP
2x Flyers - 4AP
3x Beasts - 6AP
3x Knights - 6AP
3x Riders - 6AP
1x Behemoth - 4AP
Suma - 52AP

A teraz zapraszam do obejrzenia zdjęć.

Mag, smok i bohater
Piechota Chaosu w całej okazałości
Smocze ogry w asyście harpii
Niezbyt wytrzymałe, ale zwinne ogary
Lekka i ciężka konnica
Portal z którego wyłazi to całe plugastwo
I na koniec zdjęcie rodzinne

4 komentarze:

  1. Pięknie się prezentują, a najbardziej podoba mi się twierdza. Naprawdę świetna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Inkub, dziękuję za miłe słowa. Jeśli Denton będzie tak miły, to za jakiś czas będzie szansa zaprezentować moją drugą armię fanstasy w skali 10 mm - Elfy Wysokiego Rodu.
    Denton, w rozpisce armii zapomniałes o behemotach ;)
    Jeszcze raz dzięki za możliwość autoprezentacji na blogu.

    Szczota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już naniosłem poprawkę. Behemot uwzględniony.

      Pozdro!

      Usuń
  3. Bardzo ładna armia! Już chyba kiedyś chwaliłem portal, ale się powtórzę - jest mega! :)

    OdpowiedzUsuń