Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

czwartek, 6 sierpnia 2015

Egipskie rydwany #1

Prosto ze słonecznego Mrzeżyna przesyłam kolejne zdjęcia swoich Egipcjan. W końcu nadszedł czas na zaprezentowanie rydwanów, czyli najbardziej efektownych elementów tego okresu.
Rydwany były elitą armii ówczesnego Państwa Egipskiego. W przeciwieństwie do hetyckich ciężkich rydwanów z trzema członkami załogi, służących do łamania szyków przeciwnika Egipcjanie używali ich jako ruchomych platform strzelniczych. Rzadko szarżując bezpośrednio na wroga.

Modele pochodzą z paczki EGY005. O ile dobrze pamiętam, poza rydwanami otrzymujemy od Rapier Miniatures dwa wzory woźniców, łucznika i włócznika. Figurki są dość średnio odlane, pewne braki widać zwłaszcza w osiach kół, które musiałem spiłować i przykleić nowe zrobione ze spinacza. W innym wypadku nie miałbym jak przykleić kół. 
Postanowiłem użyć podstawek 40x40mm, żeby móc zmieścić dwa rydwany na podstawce i nie musieć ustawiać ich jak na zbiórce, jeden obok drugiego. Chciałem aby wyglądały na poruszające się, a nie stojące. Na razie są to wszystkie figurki, które pomalowałem do tej pory tej armii. Mam zamiar skończyć ją do końca roku, pozostały mi dwa oddziały łuczników i dwa elementy rydwanów (w tym generalski). Figurki już leżą w pudełku i czekają na przypływ weny malarskiej.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz