Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

piątek, 26 czerwca 2015

Straż przyboczna czyli egipska ciężka piechota

 Kolejna odsłona moich 6-ścio milimetrowych Egipcjan. Dzisiaj tylko jeden element, ale za to jaki. Ciężka piechota wyposażona w dwuręczne topory z brązu.
 Figurki pochodzą z paczki EGY002 Rapier Miniatures. O ile w poprzednich postach oceniałem pozytywnie otrzymane modele to tutaj muszę trochę ponarzekać. Po po pierwsze w zestawie znajduje się tylko jeden wzór figurek, nie ma nawet możliwości coś wygiąć, żeby choć trochę urozmaicić ich wygląd. Po drugie to zdecydowanie najgorsze figurki jakie mam od tego producenta jeśli chodzi o jakość odlewu. Na paczkę 24 modeli, poprawnie odlanych było może 6-7. Pozostałym brakowało albo części dłoni i drzewca topora (te udało mi się jeszcze wykorzystać), pozostałym zaś prawie całych ramion. Nie wiem szczerze mówiąc, jak można takie wybrakowane figurki wrzucić do paczki. Na szczęście potrzebowałem ich tylko 9-ciu. Jest to jedyny element 4Bd w tym wariancie armii, żeby odróżnić go od elementów 3Bd umieściłem na podstawce 10 figurek w zwartym szeregu (w przypadku 3Bd przyklejałem 8 modeli na podstawkę). Poza tym, postanowiłem zrezygnować z podstawki 40x15mm i wybrałem podstawkę 40x20mm. Nie wpływa to znacząco na wynik rozgrywki, a według mnie znacznie lepiej wygląda. Zapraszam do oglądania zdjęć.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz