Kolejny blog o wargamingu wystartował. Ten akurat poświęcony figurkom, malowaniu i graniu w skali 10mm, niezbyt popularnej, ale mojej ulubionej. W miarę czasu będę się starał zamieszczać zdjęcia pomalowanych figurek oraz raporty bitewne.

wtorek, 8 lipca 2014

Vulcan

Vulcan to kolejny model pochodzący z zestawu startowego megakorporacji Bauhaus do gry Warzone Resurrection.
Jest to pierwsza tak duża figurka s-f, którą pomalowałem. Widać pewne braki warsztatowe przy malowaniu dużych powierzchni, ale od czegoś trzeba zacząć. Starałem się utrzymać schemat kolorystyczny taki jak w przypadku huzarów. Vulcan przed pomalowaniem wymaga sklejenia, co nie jest obecnie niczym zaskakującym. Do wyboru mamy dwa warianty modelu, jeden z zabudowaną głową obsługującego go huzara i drugi z odkrytą. Jak widać wybrałem drugą wersję, która wydawała mi się bardziej klimatyczna. Niestety, jakość odlanych części pozostawia wiele do życzenia. Widać duże przesunięcia formy, których  nie udało mi się usunąć. Poza tym, według mnie, jak na tak dużą figurkę brakuje jej szczegółów. Symbole Bauhausu na pancerzu są bardzo słabo widoczne, przez co ciężko je pomalować. Kolejną rzeczą, która nie wzbudziła mojego zachwytu są ramiona pojazdu. Powinny być nieco większe, podobnie jak broń pod nie podwieszona. Przy takich proporcjach jakie są figurka kojarzy mi się z sylwetką strusia. Podsumowując nie jest to zbyt udany model ze stajni Prodosa. Podobnego zdania chyba było wielu graczy, ponieważ firma zapowiedziała wypuszczenie nowego wzoru tejże figurki.




1 komentarz:

  1. Fajne malowanie! :)
    Tylko wygląda trochę jakby się miał przewrócić do tylu...
    Czekam na foty grupowe i na stole w akcji!

    OdpowiedzUsuń